Followers

08 May 2014

JALAN ITU JAUH


"ALLAH HUMASOLLI'ALA MUHAMMAD WA'ALA ALIHI MUHAMMAD"


BISMILLAHIRAHMANIRAHIM
Ibarat musafir, yang kembaranya digalas dengan bekalan untuk keperluan sepanjang perjalanan sebelum sampai ke perhentian. Begitulah kita didunia ini persis musafir mengembara pada sebuah maksud kehidupan. Kita pengembara sementara disini sebelum menjejak kampung abadi. Dan dalam pengembaraan persediaan atau bekalan  itu adalah penting untuk menampung setiap liku-liku sepanjang tempoh itu sebagai bekalan untuk sampai ke perhentian. 



Beruntunglah jika kita membuat persediaan yang awal jika nanti tempoh waktu perjalanan itu kita teruji kita sudah membuat persediaan seperti seadanya. Dan pengembaraan itu menuntut pada sebuah pengorbanan dan kepayahan. Disitulah kita akan diuji dan teruji. Keran jalan jauh. Penuh mehnah yang perlu pada sebuah bekalan agar nanti upaya menampung dalam perjalanan hingga sampai perhentian yang yang ABADI. 




9 Rejab 1435H
JUMAAT KAREEM 



3 comments:

  1. Yah begitulah, backlink dari google ini memang perlu untuk kita kejar dan kita dapatkan

    ReplyDelete
  2. Kabar Baik Untuk Para pencinta Game Karena di Bulan januari ini Sudah keluar Game RPG Online Terpopuler Se-Asia Penasarankan Game nya Seperti apa??? Kalian bisa dilihat game nya dari link di bawah yaaa

    ReplyDelete
  3. artikelnya sangat bagus, terima kasih telah membagi informasi tersebut

    ReplyDelete