Followers

16 April 2011

sendu itu penawar.....

ALHAMDULILLAH SYUKUR KEPADA ALLAH S.W.T ATAS NIKMAT UMUR DAN KESIHATAN YANG DIBERIKAN.... Dalam meneruskan sebuah perjalanan hidup kadang-kala ada resah menjenguk tasik hati. Mengapa kesedihan seringkali bertandang di hati yang tiada sebab dan alasan... semuanya konkrit untuk dijelaskan. Inikah makna sebuah pengembraan dalam kehidupan. Bisakah air mata menjelaskah segalanya. Terlalu memikirkan. Buangkan keresahn itu, pasakkan ketabahan dalam diri agar terbuka segala kesusutan dijiwa. Berserah dan mohonlah pertolongan kepada-Nya. Biarlah air mata ini gugur kerana takutkan Allah, tatkala diri mu resah panjatkan rasa itu pada-Nya,sesungguhnya hanya DIA lah cinta yang sejati dan lebih mengetahui segala sesuatu keatas dirimu.....Usah bersedih sangat, simpanlah air mata mu itu untuk muhasabah pada diri atas segala kesalahan dan keterlanjuran sepanjang menjalani kehidupan sebagai hamba-Nya yang seringkali khilaf.....Berdoa, berusaha dan bertawakallah....bulatkan hatimu atas pekerkaan yang ingin dirimu raih.....Sesungguhnya DIA Maha Mengetahui segalanya.....
Barangsiapa gembira di dunia akan berdukacita di akhirat. Barangsiapa yang banyak dukacitanya di dunia akan gembira di akhirat.
Sabda Rasulullah s.a.w.
"Ada dua titisan yang ALLAH cintai,pertama titisan darah para Syuhada dan titisan air mata yang jatuh kerana takutkan ALLAH."

No comments:

Post a Comment